Fredag 25 maj 2012

Att dela med sig av lyckan
Idag när jag hämtade Kalle på skolgården efter skoldagens slut, så¨var han lycklig. Det syntes på en gång på honom när vi möttes. Han var ivrig i sitt sätt att röra sig, han ville visa något. Bakom ryggen höll han dyrgripen.
Han höll fram det som gav honom ett lyckorus.
Det var en bok om sköldpaddor!!

Vi sa "hej då" till Kalles lärare och började att gå hemåt.
Efter några meter mötte vi en kandidat som Kalle kunde avreagera all sin sin lycka på.
Det var en en flicka i 7:an, alltså 4 år äldre än Kalle.
Han stegade fram till henne och tog att stadigt tag om hennes axlar.
- Skööööldpaddooooorr!! sa han med sitt ansikte 2 cm från hennes.
Hon hade inte en chans att uppfatta vad han sa.
Gissa om hon såg paff ut! :-)
 
Alla människor han har träffat idag har fått en liten skölpadde-dos. 
Antingen har han sagt "sköööööldpaaddaaaa" eller tecknat tecknet för sköldpadda.
Det har verkligen varit en sköldpadde-dag!

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

"Sköldpadda" är ett av de få tecken jag kan!



:-)

2012-05-26 @ 16:12:59
Postat av: Lena

Det trodde jag också att jag kunde ända tills jag teckande det igår och fick veta att det inte var rätt! Tydligen finns det två tecken, men det är bara det ena som är det "riktiga". Jaja!

2012-05-26 @ 23:09:15
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0