Söndag 8 januari 2012

Låtsas-lek
Med en vinter utan snö kan man göra helt andra saker än om det var en vinter med snö.
Idag hoppade Kalle studsmatta, men han sa att han var tvungen att städa den först.
Det låg ett tunt flor med snö på den.

Han åkte "pulka" på den stora stenen, men var inte helt nöjd med farten.

- Titta ... en trädgårdhus (bra namn, vi förstod precis vad han menade), sa han och gick in i det enkla växthuset.
Där satt han länge, länge och hade det lugnt och skönt, alldeles ensam. Helt i Kalles smak.

Han kröp in i matkällaren och hittade något spännande. En tegelvägg. Tja, en tegelvägg kanske inte är så spännande, men i Kalles värld kan en teglevägg vara magisk förstod vi.
- Åå, en vägg ... kanske dörren kan öppna ... måste magiska handen, sa han och klappade tegelväggen.
- Du hallå ... mamma ... hämta magiska handen? frågade han.
Jag förstod att han bjöd in till lek, en låtsaslek. Självklart låtsades jag gå och hämta den magsiska handen som skulle kunna öppna tegelväggen.
- Här är den magiska handen, sa jag och sträckte fram den till honom.
Kalle tittade på mig med lite uppgivenhet.
- Ååå, kan inte ... det finns inte masgiska handen ... den inte riktig ... mamma knasig, sa han och leken var över.
Snopet, jag som var med på noterna och tänkte få leka lite. :-)
Vi funderar lite över var han har fått den magiska handen som kan öppna tegleväggar ifrån.
Någon som vet?




Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Har hört att jag har en dejt med Kalle den 20e!



:-) Me like a lot!



Finns det något mutbart man kan ta med sig från Cloetta? Det finns INTE popcorn där, tyvärr...

2012-01-08 @ 22:45:20
Postat av: Lena

Hihi, chokladpopcorn. Han är ganska svårflirtad med sötsaker, men vanlig ren Marabouchoklad har de väl knappast på Cloetta! :-D

2012-01-09 @ 23:01:43
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/
Postat av: Helena i Ljungsbro

Annan ren choklad finns och romerska bågar med apelsinsmak... Kexchoklad, skumtomtar och sockerbitar, som man kan grilla!

2012-01-09 @ 23:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0