Måndag 28 februari 2011

Var för sig är OK
Kalles stjärn-lista:
Ren mjölkchoklad = * * * * * (av 5 möjliga)
Jordgubbssylt = * * * * *  (speciellt till pannkakor, som får 10 stjärnor av 5 möjliga ;-))
Vaniljglass = * * * (ingen favorit, men den enda smak av glass som han kan tänka sig)
Kex = * * * * * (så länge det är neutrala kex som Brago eller Marie)

Idag firade vi Maja-dagen. I den gamla almanackan hade Maja namnsdag 28 februari. Det firade vi med glassbåtar till dessert. 

När Kalle var 2-3 år var glassbåtar den enda sorts glass han åt.
När han var 4-5 år åt han enbart GB Sandwich, när han var 6-7 år enbart Cornetto med jordgubbsylt och efter det har det varit enbart Piggelin.
Just nu har han ingen favorit. Han äter hellre ett äpple eller en kiwi.

Det är inte viktigt att kunna äta en glassbåt, men eftersom vi vet att han tycker om de olika smakerna, så bad vi honom att provsmaka.
Vi tog en tesked med lite vaniljglass. Kalle öppnade munnen och smakade utan att protestera.
Vi tog en tesked med lite sylt. Kalle öppnade munnen och smakade utan att protestera.
Vi tog en tesked med lite choklad. Kalle öppnade munnen och smakade utan att protestera.
Han åt av de olika delarna, men när vi frågade honom om han ville ha en glassbåt så tog han en papperskasse och trädde den över sitt huvud.
Det var tillräckligt tydligt för att vi skulle förstå att han inte var intresserad!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har ett starkt minne av att Kalle och jag ätit cornetto ihop vid en minigolfbana i dalrana så nog finns det fler glassar som han äter ;) men det ska vara vanilj, jordgubbsylt och choklad såklart ;)

2011-03-01 @ 15:26:39
Postat av: Lena

Jaaaa, du har rätt, det var inte Top Hat, det var ju Cornetto. Top Hat har han ju ALDRIG ätit. Det måste jag ändra i bloggen. Minnet sviker ibland!

2011-03-01 @ 16:48:22
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ida

jaha var det så det var... ja jag minns hur vi stod där vid boxen och jag försökte vara neutral fast jag visste vad valet skulle falla på... jag minns även den otroligt nöjda pojken som mumsade cornetto för glatta livet...

2011-03-01 @ 19:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0