Onsdag 8 september 2010

Avslut
- Kom, Kalle, vi ska till affären, sa vi.
- Jag kommej, kangke angånge, svarade Kalle. (Jag kommer, kanske transformer!)
- Jag tror inte det, svarade jag. De har bara lite leksksaker.

Vi skulle till ÖoB, lite snabbt och handla några småsaker.
Kalle var med på noterna och följde med.

Hela vägen dit och när vi var där pratade han oavbrutet om sina "angånge". Vi letade bland leksakerna, men det fanns ingenting ens i närheten av en transformer.
Vem som helst skulle bli besviken och kanske arg eller ledsen, men inte Kalle.
Han ställde sig en stund att fundera på saken.
Sen började han att plocka med hjul som låg på en hylla. Han ställde dem i två rader, med tre hjul i varje,  på golvet. När han var nöjd med raderna så kröp han själv ner på golvet och ställde sig på alla fyra mellan hjulen.
- Vad gör du, Kalle? frågade vi.
- Han é angånge (Han är transformer), svarade Kalle. Som vanligt pratar han om sig själv i 3:e person singular!
Efter det reste han sig upp, la tillbaka hjulen och sa inte ett ord till om transformer!
Han var färdig med det - avslut!

Kommentarer
Postat av: Rosie

Ett annat barn hade troligtvis tjurat i timmar över besvikelsen att affären inte hade transformers. Vilken härlig inställning!

2010-09-09 @ 16:44:04
Postat av: Lena (Kallesdagbok)

Visst är det "moget" att själv inse att det inte hjälper att tjura, utan tar saken i egna händer!

2010-09-09 @ 21:40:56
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0