Lördag 18 september 2010

Dokumentation av detaljer
437 bilder blev det - Kalles dokumentation av detaljer!

Idag var vi hos Kalles morbror med familj. Vi var många där och vi firade familjens födelsedagar.
Kalle vankade rastlöst av och an. Efter ett tag kom Kalle fram till mig.
- Han måste kamera! viskade han samtidigt som han tecknade ordet "kamera".
Han fick den och började noggrannt dokumentera hemmets alla detaljer.
Det var lampor, bordshörn, ljusstakar, blomblad, leksaker, mm.
Efter en stund gick vi ut för en promenad. Kalle följde med och fotograferade flitigt.
Efter varje bild ville han visa.

De bilder Kalle själv var allra mest nöjd med var några bilder på ett avgasrör på en bil.
Bilägaren är Kalles kusin, ganska nybliven bil- och avgasrörsägare.
Avgasrörsägaren tyckte att det var ett mycket bra val att dokumentera hans fina avgasrör.
Här är de båda pangbilderna:



Det här är i avgasröret!

Om du, precis som jag, inte brukar spana in olika avgasrör, så kan jag meddela att de ser ganska olika ut.
Det har jag lärt mig idag!

 

Kommentarer
Postat av: mobror Mats

Man skulle vilja ha de 3-400 bästa bilderna mailade:-)

2010-09-19 @ 08:45:28
Postat av: Lena

Vilken affärsidé! Släppa in Kalle ett par timmar med en kamera. Dokumentation av detaljer garanteras. Bildkvalitet garanteras - inte! Kanske kan försäkringsbolagen vara intresserade?

2010-09-19 @ 10:20:13
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/
Postat av: Rosie

Det nedre fotot ser ut som ett dinosaurieöga som är på väg att blunda för solen! Häftigt!

2010-09-20 @ 17:01:03
Postat av: Lena

Ja, det ser faktiskt ut som Wall-E, tycker jag. Lite rolig bild, för det är upp till betraktaren att tolka den...

2010-09-22 @ 22:28:05
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0