Fredag 4 oktober 2019

Att uppfostra är ett arbete som aldrig tar slut! Som barn (eller ungdom kanske) kan det många gånger vara samtal som rör samma typ av saker. Lite roligt blir det när vi hör våra egna ord, men de kommer från Kalle och inte från oss.

Idag på kanelbullens dag så bakade de kanelbullar i skolan. Kalle kände sig lite störd på en annn elev, gick fram till honom och drog honom i håret. 
- Kalle, du vet att du aldrig ska dra någon annan person i håret, eller hur? Sa jag när jag senare träffade Kalle.
- Det här har vi ju pratat om tusen gånger förut, svarade Kalle.
Jag kunde inte annat än att skratta åt att han använde våra ord.
- Men jag gjorde inte sönder glasögonen, sa Kalle som en ursäkt till att dra i håret. 
- Det är bra att du inte tog glasögonen, men det gjorde ont på pojken när du drog honom i håret. 
- Aha, svarade Kalle och förklarade också att han hade sagt förlåt.
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0