Fredag 29 mars 2019

Idag på eftermiddagen fick vi inte riktigt ihop logistiken. Kalle kom hem lite tidigare än tänkt och vi blev tvungna att lämna honom ensam hemma en halvtimme. Han tycker det är lugnt, det är vi som inte tycker det känns bra. Han satt och åt mellanmål, saft och digestive, när jag åkte.  Han vinkade glatt hej då!

När jag kom hem var allt lugnt. Jag frågade hur det hade gått när han var själv hemma.
- Det var svårt!
Lite orolig blev jag, vad hade varit svårt?
Det visade sig att det var att han inte visste var han skulle ställa mellanmålet så han hade ställt allt på köksbänken! Ganska lugnt alltså!
(null)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kalle verkar ändå duktig

Känns lite obefogat att vara så orolig.

Det du skriver låter som att han klarar sig rätt bra själv en stuns med rätt förberedelser. Jag jobbade förut inom Lss boende. Och oj vad många med npf som inte klarade sig i sina lgh för de hade haft oroliga föräldrar som inte låtit dem utvecklas pga npf och då ej låtit dem vara som andra ungdomar


Kalle har kanske större svårigheter ön vad du får det att framstå som

Det jag läser ut är att han har mild autism men att det är hörseln som är det stora problemet tsm med en lätt utvecklings försening?

Svar: Hej!
Han har massor med starka förmågor och det som ställer till det mest är hans språkstörning. Vi gör allt vi kan för att han ska utvecklas så mycket som möjligt. Han jämför eller ”kopierar” aldrig någon annans beteende - på gott och ont. Ibland önskar vi som föräldrar att det skulle finnas en manual ”så här gör man”. Alla är olika då det är omöjligt, men hade varit skönt om det fanns!
None None

2019-03-30 @ 02:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0