Fredag 10 augusti 2018

Ibland lyckas vi få Kalle att använda fantasin, men det är inte lätt för honom!

Vi tittade på de fina, vita molnen mot den blå himlen.
- Jag tycker det ser ut som en världskarta, sa jag. 
- Jag tycker det ser ut som när Karl och Oskar ligger i gräset och tittar på molnen som ser ut som bebisar, i den tecknade filmen Upp, sa pappa Stefan. 
- Jag tycker det ser ut dom dinosaurier dom är olika stora, sa storasyster Maja.
Nu var det dags för den svåra frågan:
-Kalle, vad tycker du att molnen ser ut som?
Flera minuter senare hade han ett svar på den svåra frågan:
- Jag tycker det ser ut som Yoshi ... från Mario, sa han.
Det visade sig att Yoshi var det blå på himlen, inte det vita.

Tala om att man kan kan se saker på olika sätt!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0