Söndag 23 juli 2017

Ikväll tog hela familjen ett spabad. Några hade tagit med sig något att dricka och Kalle tittade trånande på glasen.

- Kalle, vill du att jag ska hämta något till dig att dricka? frågade jag.
- Nej ... du hinner inte, svarade Kalle.
Jag tänkte att han var på väg upp ur badet och därför inte ville ha.

Efter 10 minuter var han fortfarande kvar i badet.
- Kalle, du sa att jag inte skulle hinna, men du badar fortfarande. Vad menade du? frågade jag.
Han funderade länge, länge innan han själv förstod.
- Menade jag att jag ville dricka vatten? frågade han sig själv och drack från slangen.
Ibland räcker en enkel fråga för att få tankarna att klarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0