Torsdag 10 november 2016

Sjukstuga
- Vill du ha spagetti och köttfärssås? frågade Kalle och höll fram figuren Papyrus som bar en bricka med mat.
Jag såg att han hade ett plåster på sig och frågade vad som hade hänt samtidigt som jag låtsades ta spagetti och köttfärssås.
- Det är årstiden ... kanten, svarade Kalle och vägrade förklara mer.
Efter en del funderande så förstod vi att han hade skurit sig på kanten av ett papper som handlade om årstider. Tror vi i alla fall.

 

När pappa kom hem var han också omplåstrad. Han hade varit och lämnat blod och fått ett bandage som Kalle hjälpte till att ta bort.

 

Senare på kvällen när han hade tagit bort plåstret så började det blöda igen.
- Jag är mer trasig, visade han.

 

Han fick ett nytt, lite mindre plåster.
- Å, vad gulligt, sa han.

 

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja så söt han är. Han bläddrade i den stora almenackan och det var oktober som inte var riktigt snäll mot honom.
-vill du ha ett plåster Kalle?
-ja, jag vill ha ett plåster
-så nu är du lagad
- åh (och så världens leende)

Underbara kille!

Svar: Omsorg när den är som bäst!😄
None None

2016-11-11 @ 12:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0