Onsdag 10 februari 2016

För många BRA
Kalle och Maja spelade ett bilspel på Playstation. Kalle hängde med riktigt bra, de duellerade hårt..
- Bra Kalle, sa Maja flera gånger.
Eftersom han inte gillar ordet bra, så blev han lite småirriterad efter ett tag.
- Hur många "BRA" har du egentligen, frågade han.
- Flera tusen, skrattade Maja, hur många har du?
- Eeeh ... kanske 3 ... eller 4, svarade Kalle som bara använder "bra" vid väl valda tillfällen.
Om man har så få "bra", kan vi förstå att han inte slösar med dem!

Hur många "bra" har du? 😊

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag skrattade högt åt detta. Han är ju så smart och ger så bra svar på tal! Jag blev inspirerad att starta en blogg om min son som vi precis fått reda på att han är autistisk. Den här var så positiv och peppade så jag ville visa även min sons värld 😊

Svar: Tusen, tusen TACK! Lycka till med bloggandet! :-)
None None

2016-02-14 @ 13:11:18
URL: http://attforstaettpussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0