Söndag 18 december 2016

Önskedröm

Kalle önskar sig inga julklappar. Han är nöjd med sitt lego, sina minecraftböcker och sin mobil. Det finns inget mer han önskar sig. Eftersom han verkligen inte önskar sig någonting så spetsade vi öronen rejält när han började prata vid frukostbordet:
- Jag drömde ... på natten ... det var Minecraft i Nintendo DS, sa han.
Han har aldrig någonsin tidigare pratat om drömmar eller att han förstår vad en dröm är. 
- Önskar du fig det i julklapp om det finns att köpa? frågade vi.
- Neje ... jag bara drömde, svarade han.
Det kanske var tur att han inte önskar dig det, för det verkar inte finnas.

På kvällen satt han i soffan med mobilen.
- Är du en soffpotatis? frågade vi.
- Jag vet inte ... jag googlar, svarade han och fick upp den här bilden: 😄


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0