Tisdag 8 september 2015

Ombytta roller
Vid matbordet pratade vi om att efter maten skulle Kalle göra läxan. Det var han helt med på. Ändå gick han snabbt från bordet och satte sig vid TV:n.
När jag efter en stund gick in till honom för att hämta honom, så skrämde han mig genom att han hoppade upp ur soffan jättesnabbt, gick fram till mig och tog tag i mina kläder som om han skulle arrestera mig. Jag blev helt överrumplad.
- Du glömde göra läxan! sa han med sitt ansikte helt nära mitt.
Ombytta roller. Kan man annat än att skratta?
 
En av frågorna var att skriva sin favoritmat. Kalle funderade en stund.
- Paj! sen sa han till vår förvåning.
Han äter ju inte paj, varken matpaj eller efterrättspaj.
- Varför vill du skriva paj? frågade vi.
- Det låter så roligt, svarade han, äsch jag skriver hand-burgare.
Stavningen fick vi styra upp lite från handburgare till hamburgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0