Tisdag 29 september 2015

Smeknamn
- Haha ... jag har en magsäck, sa Kalle och hängde på sig ryggsäcken på magen.
- Det blev samma namn som på den delen i kroppen som maten åker till när man äter, den heter också magsäck, svarade jag.
Just nu håller de på och jobbar om kroppen och har precis pratat om bland annat magsäcken, men Kalle förstod inte riktigt mitt resonemang. Han fortsatte på sin egen linje.
- Ryggsäck är namn ... magsäck är smeknamn, konstaterade han.
- Vad betyder smeknamn? frågade jag för att se om han visste vad det betyder.
- Det kan vara ... hus ... eller bil ... eeehhh ... eller pizza, svarade han när han hade funderat ett tag.
- Kan du säga ett smeknamn för pizza? undrade jag.
- Vad heter du ... du heter pizza! sa han skrattande.
- Ok, sa jag, vad är då ditt smeknamn?
Han funderade en bra stund innan han kom på något:
- Eeeh ... eemm ... Anka!
Pizza och Anka - vilka roliga samtal vi har ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0