Tisdag 13 oktober 2015

Vykort och dagens ansikte
Idag kom det ett vykort till Kalle. Han tog det ur brevlådan och såg på en gång att det var till honom. Han hade nämligen skrivit det själv, ritat en bild och skickat det till sig själv. Det var väldigt roligt att visa och berätta för oss alla vad det var på bilderna.

På tisdagar är det bild i skolan. Han har börjat rita olika ansikten och idag gjorde han "kung Gris". Han skrattade länge åt de tokiga ögonen som tittar åt varsitt håll.
Det är ett nytt grepp av honom att han börjar göra figurer och ansikten som han målar helt täckande. Det ska bli spännande att se hur han kommer att utveckla sina bilder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hittade din blogg för några dagar sedan och kan bara berätta att jag gillar den oerhört mycket! Jag är lillasyster till en härlig bror med autism (vi är båda numera vuxna). Det är så spännande att läsa om Kalle och fundera lite på hur min bror var i den åldern. Han älskade Kalle Anka då och gör det fortfarande! Ni verkar vara underbara och lyhörda föräldrar. Heja Kalle!

Svar: Tusen tack för uppmuntrande ord. Vi kan ibland fundera över hur framtiden kommer att se ut, men det vet du redan för dig och din bror.
None None

2015-10-13 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0