Onsdag 21 oktober 2015

Presentpåse och bokstavslek
När jag kom in i sovrummet hittade jag en fin present på min kudde. Det var en påse med kakor som prydligt hade placerats där.
- Kalle, jag hittade något på min säng. Vet du vad det var? frågade jag.
- Eehh ... var det kakor ... hallongrottor? svarade Kalle och flinade lite.
- Ja, vet du var de kommer ifrån? undrade jag.
- Jag gjorde dem på hemkunskapen ... vi äter imorgon, svarade han.
 
Vad rolig han är som väljer andra sätt att överämna saker, än att bara lämna över dem. Han la antagligen påsen på min säng för då var han säker på att de skulle bli "upptäckta" någon gång under kvällen.
Imorgon ska vi festa på hallongrottor!

Till kvällsmat åt vi tomatsoppa med bokstavspasta och pannkakor.
Kalle smakar alltid på soppan innan han får en pannkaka. Det följde med en bokstav till hans tallrik, ett R, som låg upp-och-ner.
- Ralle! skrattade Kalle och bytte ut första bokstaven i sitt namn.
Han tog ett bestick och försökte vända på bokstaven. Tyvärr gick R:et sönder, kvar blev ett P.
- Va ... Palle, sa Kalle snabbt om sig själv.
 
Det är lite häftigt att Kalle som bara har kunnat läsa i 2 år och har en språkstörning, ändå kan leka med bokstäver på det här sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0