Måndag 23 mars 2015

Love is in the air
Det har börjat hagla komplimanger, superlativ, ömhetsbetygelser och omtanke den sista tiden från Kalle.
Föremålet för hans väldigt äkta kärlek är en levande varelse - vår hund Rosie!
Han kan gå långa omvägar för att få klappa och gosa en stund.
Ofta "klappar" han henne med sitt ansikte. Det är som om han känner med sitt ansikte, han har alltid stoppat ner sitt ansikte i pälsen på de djur han har träffat på.
- Här ... lukta på Rosie, sa han idag.
Jag böjde mig ner och luktade.
- Vad luktar det? frågade han.
- Jag tycker det luktar som hundar brukar lukta, det luktar Rosie, sa jag. Vad tycker du att det luktar?
- Det luktar hot dog, skojade Kalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0