Lördag 21 mars 2015

Det glada spöket
Idag åkte vi en kort sväng till vår sommarstuga, för att kolla att allt såg bra ut efter vintern. Kalle släppte allt på direkten när vi sa att vi skulle åka dit, han gillar att vara där. Vi trodde att han ville till studsmattan som vi vet att han saknar här hemma.
När vi kom till stugan gick han direkt in i huset, bäddade i soffan med filtarna och kröp ner med en Kalle Anka-tidning i handen. Mysstund!
När tidningen var slut, tänkte vi åka hem. I hallen stod pappa beredd med kameran. Eftersom Kalle fortsatte att gå framåt så blev bilden suddig. Kalle tittade på bilden och skrattade. Det var en suddig Kalle som syntes.
 - Jag är ett spöke, sa han och vände tillbaka och bad pappa ta en bild till.
- Får jag se, får jag se, skrattade han och var jätteivrig. Det var kul att se förändringen från vanlig pojke till ett "spöke".
- Titta ... jag är det glada spöket, sa Kalle och skrattade så tårarna rann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0