Lördag 24 januari 2015

"Födelsedag"
(inom citationstecken, eftersom det egentligen är på måndag)
Idag firade vi Kalles födelsedag, trots att den egentligen är på måndag, med frukost och paket på sängen. Han öppnade paketen i sängen, men frukostbrickan ville han äta av i köket - precis som det brukar vara.
Han berättade att den bästa presenten var tuggummiautomaten.
Förutom tuggummiautomaten och popcorn, så fick han en iPad.
När vi visade Kalle hur han kunde skicka sms till oss i familjen, så öppnades en helt ny värld för honom. Han läste våra frågor, han skickade svar på dem, han skickade bilder, han läste. Det var riktigt häftigt att se hur bra dialog han kunde ha i skrift. Vi skapade en grupp för hela familjen så att alla läser samma meddelanden.
På en halvtimme hade jag 60 olästa meddelanden!
Maja skickade en fråga om vad Kalle hade fått för presenter.
Kalle: "ok ok jag kas" (ok, ok, jag ska)
Maja: tummen upp och en smiley.
Kalle: Jag har sik Tintin (jag har fick tidning)
Kalle: skickade en bild på tidningen han hade fått i veckan med posten (som inte alls var en födelsedagspresent)
 
Till lunch hade vi bjudit hit Kalles mormor, storasyster Denise och några kusiner på pannkaksbuffé.
Kalle var inte särskilt imponerad av alla roliga tillbehör. Han åt två vanliga pannkakor med sylt, precis som han brukar.
Det här är alltså inte Kalles pannkaka ...
Efter maten  byggde Kalle presenten han fick av kusinerna, en 360-bitars Birka Cruises båt. Jag vågar inte skriva legobitar, för Kalle var väldigt noga med att säga att det var Cobi.
Efter några timmar var den klar och Kalle väldigt nöjd.

Vi inser att i år var det sista gången vi kan "lura" Kalle och fira hans födelsedag på fel dag. Han ifrågasatte varför han fick paket idag, när det egentligen är på måndag.
Han börjar bli stor, börjar få koll på dagarna. Tonåring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0