Onsdag 11 februari 2015

Nödbedd 
- Kom ... kom ... jag måste visa, sa Kalle ivrigt och tog tag i min arm och drog mig framåt.
Han hade hittat  Baymax och Hiro från den senaste biofilmen, Big Hero 6. Han tog tag i mitt huvud och höll fast det alldeles framför figurerna, en i taget.
- Vill du köpa en eller båda? frågade jag.
- Nej ... han behöver inte, sa Kalle och gick snabbt därifrån.
Lite senare fastnade han vid ett stort legobord. Det fanns 5 olika kartonger med legobyggen från Legofilmen.
Kalle tittade noga, noga, på varje kartong. Han vände och vred på dem, han missade inte en enda detalj.
- Kalle, kommer du ihåg att du fick pengar av mormor när du fyllde år för ett par veckor sen. Du kan köpa en legokartong om du vill, sa jag.
- Nej ... han behöver inte, sa Kalle och gick därifrån.
Han har ett stort motstånd mot att köpa saker, även om han är intresserad av dem.
 
Några gånger vände han sig om när han gick från legobordet. Till slut stannade han och bara stod stilla en stund.
- Du vill att jag ska köpa ... OK då ... jag köper, sa han och vände tillbaka till bordet.
Nja, så var det ju inte riktigt. Jag ville ju att han skulle våga ta ett beslut att  köpa en låda.
Han valde en låda som kallades Molnsagopalatset!
Lite nödbedd - men mycket nöjd, när han väl bestämt sig - kan man minst sagt säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0