Måndag 17 augusti 2015

Skolstart
Det var en tung dag idag. Det var skolstart och Kalle började 7:an!
Allt elände började med att den blå ryggsäcken med en lego-polis på, som han har haft sen han började 1:an, var utbytt mot en lite större svart. Helt fel, enligt honom. Han ville ha tillbaka den gamla, kära, vanliga blå ryggsäcken.
Efter lite övertalning så accepterade han den svarta ryggsäcken, med mungipor som hängde en aning neråt.
 
När vi hade börjat gå så påminde jag honom om att han först skulle till fritids och sen klockan 10 skulle skolan starta och han skulle börja 7:an. Jag försökte att överföra det jobbiga så positivt som möjligt, med ett stort leende. Kalles mungipor åkte ner ännu mer och han tittade mulet på mig.
- Var inte så ... rolig, sa han och menade att jag såg för glad ut.
Han tycker verkligen illa om ett glatt ansikte när det handlar om trista saker.
 
Hur blev dagen då?
Precis som alltid så gick det jättebra att vara i skolan. Han har fått 2 nya lärare och 2 nya klasskamrater, så det är stora förändringar för honom, men han verkar ta det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0