Tisdag 30 september 2014

Filosofiska hösttankar
- Idag är det sista september, upplyste Kalle när vi gick till skolan.
Jo, det stämmer. Det hade han koll på!
Han filosoferade vidare om hösten.
- Träden är gula, sa han. Det betyder mjukt!
- Vad betyder det om träden är gröna? frågade jag.
- Gröna träd betyder sommar, svarade Kalle.
- Träden är röda ... betyder hårt, sa han.
- Vad betyder det om träden är bruna? frågade jag.
Det betyder ingenting ... det finns inte! svarade han och skrattade lite åt att jag trodde att bruna löv, betydde något.
 
Grönt = sommar
Gult = mjukt
Rött = Hårt
Brunt = ingenting
 
Jag försökte fråga hur han menade med vad färgerna betydde, men det ville han inte prata om.
Vi lever i samma värld, men tolkar olika saker på olika sätt.
Det är häftigt med olika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0