Tisdag 2 september 2014

Permanent mustasch
Med 2 snabba drag med pennan på bildlektionen så satt den på plats.
Mustaschen, alltså.
När jag fick se de långa strecken så undrade jag såklart vad han hade under näsan.
- Vad!? Jag ser inget! svarade Kalle med glimten i ögat.
- Det är två streck där, sa jag och pekade.
Han tog upp händerna och drog på strecken med dem.
- Ne-ej ... jag känner ingenting, sa han och skrattade lite.
 
Lite senare berättade han att han hade försökt ta bort dem med vatten, men det gick inte. Han har också badat en lång stund här hemma, mest under vattnet, men strecken vägrar blekna.
Varför gjorde han dem? Tja, det vet han nog inte riktigt själv, men han sa att "det blir så roligt".
 
Vi är i alla fall glada att han gjorde det efterskolfotograferingen som var alldeles innan bildlektionen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0