Lördag 27 september 2014

Detaljer
Idag åkte vi till morbror Mats och hans familj. Resan tog drygt ett par timmar så det var en bit hemifrån.
Kalle gjorde som han brukar, han kollade av alla rum, skrymslen och vrår i hela huset.
När han var klar, drog han mig lite åt sidan.
- Du ... jag måste fråga ... är vi i Paris?? frågade han.
Jag tyckte frågan var lite lustig, men sa som det var att vi var i Sverige.
Jag frågade varför han trodde att det var Paris.
Han svarade genom att visa på några olika saker i Mats hus:
 
I Johannes rum hittade han ett Eiffeltorn i miniatyr.
På Axels tröja hittade han den franska flaggan.
På kaffekopparna fanns Eiffeltornet.
På Mimmis tröja stod det PARIS och på märket var Eiffeltornet.
Tala om att kolla efter detaljer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0