Fredag 28 mars 2014

Vårtecken
Kalle gjorde ett litet blått fynd i gruset vid vår husknut idag - en ensam liten scilla.
- Kom, kom ... det är konstigt ... en blomma! ropade han ivrigt.
Han tittade fascinerat på den lilla blå blomman som växte i gruset.
När han satt där började han att fundera på hur det kom sig att den kunde växa just där.
Han tittade sig omkring och såg stupröret. Hans blick vandrade 6 meter uppför stupröret och ner igen.
- Jag vet ... den åkte rutschkana! utbrast han glatt när han kom på att den kanske hade kommit dit genom stupröret.
Vem vet, kanske det stämmer! :-)

Kommentarer
Postat av: MissManic

Jag måste säga att jag älskar din blogg och det måste vara roligt med ett barn som Kalle, som har så mycket finurliga kommentarer om allt i vardagen.
Det finns dock säkert tuffa delar också, men det du skriver om lämnar alltid ett avtryck i form av ett leende på mina läppar - så jag undrar om det är okej om jag länkar din blogg ifrån min?

2014-03-29 @ 13:49:51
URL: http://missmanic.se
Postat av: Lena

Tack! Roligt att du gillar hans upptåg, precis som vi gör det. Det gäller att hitta de små bra stunderna i det stora, för de finns där även om det kan vara svårt att se det ibland.

2014-03-29 @ 21:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0