Måndag 30 juni 2014

Bada ensam
Kalle badar mycket, väldigt mycket om dagarna. Att det är kallt i luften spelar ingen roll alls, eftersom det är varmt i vattnet.
Idag kom han tillbaka in nästan på en gång efter att han gått ut för att bada.
- Jag vill inte bada med en groda ... jag vill bada ensam! sa han och började byta tillbaka till sina vanliga kläder.
Bada med en groda? Vad menade han?
Jag bad honom visa mig grodan och han tog med mig ut och pekade.
- Grodan badade ... men den kan inte simma ... jag vill bada ensam, sa han igen och visade hur han hade tagit upp den drunknade grodan med en håv, som om den var ett löv eller annat skräp.
Vi andra i familjen var inte alls lika likgiltiga som han, inför det faktum att vi hade haft en död groda i vår lilla pool. Vi hade mer medkänsla om den stackars grodan som hittat så fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0