Fredag 27 juni 2014

Banan-kanalen
Det var nog ett stort misstag, men Kalle råkade somna mitt i Kalle Anka-läsningen. Det hade han nog inte räknat med.
Plötsligt såg vi hur han satte sig upp, från att sekunden före ha sovit väldigt djupt. Det första han gjorde var att titta på sin nya armbandsklocka. Antagligen bestämde han sig för att det var matdags, så han reste sig och gick till matbordet. Där satt han tyst och stilla utan att säga något i 5 minuter.
- Vill du ha något att äta, vill du ha en banan? frågade jag.
Kalle nickade.
Nyvaken och antagligen hungrig, men inte på banan, satt han en stund med handen på bananen och funderade över situationen.
- Jag menade inte banan ... jag menade banan-kanalen ... nej, jag menar barn-kanalen ... på TV, sa han förvirrat när han funderat klart.
Banan och barn låter ganska lika, särskilt om man nästan sover!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0