Torsdag 24 juli 2014

Filosofiska funderingar
- Jag måste berätta ... förstår du! sa Kalle när vi tog ett nattdopp.
- Blablabla ... betyder prata ... men lalala betyder sjunga ... jag ska visa, fortsatte han.
- Blablabla ... vad sa jag? frågade han och tog för givet att vi visste vad han hade sagt.
- Kanske "vi badar", sa vi.
- Du är galen ... jag sa Tingeling, sa han och syftade på den tecknade filmen.
Vi hade fått en ledtråd och kunde gissa på de följande "blablabla" som Kalle sa.
En gång gissade vi till och med på rätt film, till kalles glädje.
Han försökte sig också på några "lalala" med melodi, men det var väldigt svårt att höra vad han sjöng, så vi chansade fel hela tiden.
Han har säkert funderat ett tag på uttrycken "blablabla" och "lalala" och lyckats förstå vad de betyder!
 
Mimmi försöker förstå ett av alla blablabla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0