Fredag 10 januari 2014

Elefantfisk
Kalle har gjort en jättefin fisk, som han kallar elefantfisk, i träslöjden.
Som vanligt vill han inte ta hem den. Den är gjord i skolan och ska vara kvar i skolan. I alla år har det varit lika.
Den hade följt med till fritids och där fick jag veta att han vägrade att ta hem den.
- Oj, vilken fin! Kan jag få den? undrade jag.
Kalle funderade en kort stund.
- OK! sa han sen och tecknade det samtidigt.
Jag fick elefantfisken och höll den i handen hela vägen hem utan protester.
Det är nog första gången han inte kastar en färdig sak i golvet så att den går sönder eller gömmer den så att det är omöjligt att ta hem den.
Hoppas vi aldrig mer behöver smyga med att vi tar hem hans saker från slöjden.
 
Den är riktigt charmig, hans elefantfisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0