Måndag 25 augusti 2014

Ny hinderbana
När jag hämtade Kalle från fritids idag så var han ensam ute på skolgården, med en ur personalen. På långt håll hörde jag hur de båda två skrattade gott. Lusten var stor att stanna på avstånd för att få höra deras glada lek och skratt.
När jag kom fram hörde jag hur de räknade till 10 och mellan varje siffra skrattade de lite extra. Samtidigt som de räknade så gick Kalle upp för stegen, över bron och ner på rutschkanan.
Jag fick veta att han hade gått hinderbanan "upp-bro-rutschkana" flera gånger och varje gång med ett tema. När jag kom var temat "skratt".
På kvällen berättade Kalle några olika teman han hade klättrat hinderbanan på:
- glad
- arg
- robot
- gå i sömnen
- grubblande
- hoppande
- slow motion
- snabb
Temat när jag kom och sa att det var dags att gå hem, var ganska givet. Ledsen såklart!
Sista gången han gick sin hinderbana idag, var det med krokodiltårar.
På bilden är det de sista krokodiltårarna innan vi gick hem. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0