Fredag 29 augusti 2014

Forcerat telefonsamtal
Kalle var inte helt nöjd när han till slut insåg att han inte skulle få gå på bio och se premiären av Flygplan 2.
Vi hade bestämt att vi skulle åka till stugan och sova över där. Han ville prata med pappa om sitt missnöje. Vi hjälpte honom att ringa upp pappa. När signalerna gick fram höll han luren som man brukar, vid örat. Så fort pappa svarade så tog han fram mobilen till munnen.
- Hej-jag-är-hemma-Kalles-hus-jag-äter-mellanmål-jag-kan-inte-bio-Flygplan-2-jag-ska-åka-sommarstugan-hej-då, rabblade han i ett enda svep. Han skrattade lite lätt och klickade av samtalet - eller monologen kanske man ska kalla det.
Pappa fick inte en syl i vädret och det var heller inte viktigt för Kalle.
När han fått prata av sig så var han redo att åka till stugan och att se Flygplan 2 en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0