Tisdag 17 september 2013

Jag går bra!
Kalle var med Maja i hennes rum. Vi hörde hur de pratade och skrattade.
Maja är Kalles allra bästa fröken i leksituationer.
 
- Hur går det? Går det bra? frågade Maja
Kalle svarade som han brukar. Vi har hört det så många gånger att vi inte längre tänker på att han svarar grammatiskt fel.
- Jaggår bra! svarade Kalle.
- Kalle, det heter det går bra, undervisade Maja.
- Detgår bra! svarade Kalle.
- Hur går det? Går det bra? frågade Maja en gång till.
- Jag går ...eeeh ... det går bra! svarade Kalle.
- Bra, Kalle, svarade Maja.
Några gånger nötte Maja samma mening så att Kalle skulle komma ihåg att säga jag istället för det.
 
Någon timme senare, vid kvällsmaten, fick han frågan igen.
- Kalle, hur går det? frågade vi.
- Jag går ... eeh ... nej ... (hihihi) ... detgår bra! sa han triumferande.
 
Vi får se hur han svara på frågan imorgon! ;-)
Här "går han bra" på väg till skolan i dimman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0