Tisdag 29 oktober 2013

Hantera ensamhet
Alla i familjen var hemma ikväll.
Kalle satt i vardagsrummet och surfade på sin lilla surfplatta.
Mimmi var på sitt rum, Maja på sitt.
Pappa var i sitt arbetsrum i källaren.
Jag gick till Kalle och berättade för honom att jag tänkte gå upp till tvättstugan på övervåningen.
- Ja (på inandning), svarade Kalle lite frånvarande.
Efter mindre än en minut hörde jag hur han gick uppför trappan och in i sitt rum.
När jag kikade in i hans rum, var han inte där. Eller var han det?
Draperiet var ihopdraget framför sängen.
Jag gick fram till sängen och drog bort draperiet ...
... och hittade Kalle som hade krupit ner under täcket. Där låg han i mörkret med sin surfplatta.
- Han går sängen ... han känner ensam, förklarade han när jag undrade varför han hade gått till sängen.
Sängen med fördragna draperier är alltså hans trygghet.
 
De allra flesta hade nog gått runt i huset för att se var resten av familjen fanns, men inte Kalle som tog tillflykten till sängen.
Tur att han har en bra plats där han känner sig trygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0