Onsdag 6 november 2013

Rätt och fel
Eftersom Kalle behöver lite hjälp i duschen så är det praktiskt att duscha tillsammans. Det gjorde vi idag.
Vi har 2 duschhandtag så det funkar riktigt bra att "tandem-duscha".
När vi båda var rena så upptäckte Kalle att jag blundade en liten stund.
Han var antagligen obekväm med det, för helt plötsligt riktade han duschmunstycket rakt i ansiktet på mig.
Jag öppnade ögonen och såg Kalle som såg väldigt chockad ut, med båda sina händer för sitt eget ansikte.
Han skämdes för vad han hade gjort.
Jag tyckte inte att det var någon stor grej, vi stod ju faktiskt i duschen och var genomblöta båda två, så jag sa inget om det. Kalle själv däremot kände nog att det var fel gjort av honom. Han dömde sig själv och skämdes för det han hade gjort.
 
När jag hade gått ur duschen började han att rita i imman på duschväggen.
Till att börja med såg det ut som en smiley ...
 ... men han fortsatte att rita. Slutresultatet blev en oseriös smiley som räcker ut tungan.
Bredvid smileyn gjorde han en pratbubbla och i den skrev han "Jag är dumt!".
Tur att jag inte sa något om hans "bus" när han dömde sig själv så hårt.
Bilden visar i alla fall att han känner själv vad som är rätt och fel, även om impulserna ibland gör att det blir fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0