Lördag 18 maj 2013

Dagens övning
Alla som känner Kalle vet att han är aktiv och rör mycket på sig, även när han gör stillsamma aktiviteter som att titta på TV eller sitta vid datorn.
Han hoppar på sin balansboll några timmar varje dag och om han har varit stilla en längre stund brukar han gå fram och tillbaka en stund. Det är som att han har en inbyggd mätare i kroppen som vet hur mycket motion han behöver per dag.
Just eftersom han rör sig så mycket, var det här dagens bästa kommentar:
- Oj ... jag glömde, sa han och satte handen för munnen och såg förskräckt ut.
- Vad glömde du? frågade vi.
- Jag glömde mina övningar! sa Kalle och sträckte armarna först mot taket och sen böjde han sig ner så att armarna kom ner mot golvet. Han upprepade proceduren en gång till.
- Såja ... nu är jag klar, sa han när han var klar.
Dagens övningar, check! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0