Måndag 3 juni 2013

Dialog med Kalle
Ofta har vi roliga dialoger med Kalle.
Idag hade han följande samtal med Maja:
- Jag är så hungrig ... jag vill äta 7 pizzor, sa Kalle.
- 7 stycken!? frågade Maja som vet att Kalle åt sin livs första pizza för bara ett par månader sen.
- Det är så rätt! svarade Kalle.
 
Några minuter senare återupptog han dialogen med Maja:
- Ååå ... jag sa fel ... jag vill inte ha pizza ... jag vill ha mycket våffla, sa Kalle.
 
Ytterligare några minuter senare:
- Jag vill ha 11 våffla, konstaterade han och klappade på sin hungriga mage.
 
Strax efter deras mat-prat var det dags för kvällsmat och det var varken pizza eller våfflor.
Det var inga problem att äta falukorven, potatisen och de kokta morötterna som bjöds till kvällsmaten.
 
Maja 5 år och Kalle 2,5 år.
 

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Maja är en riktig Lenakopia!

:-)

2013-06-04 @ 07:57:31
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/
Postat av: Lena

Så sant, det tycker vi också.

2013-06-04 @ 21:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0