Tisdag 27 augusti 2013

Kalle Bagare
Bakverk (eller bakvärk, som Kalles storasyster Denise säger :-)) är som att trolla.
Man tar några ägg, lite mjöl och några ingredienser till.
Man blandar allt och gräddar i ugn och vips har det förvandlats till en kaka eller tårta.
 
Just idag fastnade han för en sida med chokladkakor i en kokbok.
Receptet hade steg-för-steg-bilder. Perfekt för Kalle, som då kan följa hela förvandlingsnumret från ägg till kaka. Han "läste" receptet om och om igen som om det var en Kalle Anka-serie.
Med receptet uppslaget bredvid datorn kunde han lätt googla på olika ord kopplade till receptet.
Choklad-kakor, choklad-smaker, choklad-recept. Ja, han hittade många sammansatta ord han kunde leta efter.
Just idag hade han turen att få vara med och hjälpa storasyster Mimmi som bakade en chokladtårta till en kompis som fyllde år idag.
Han fick vara med och dekorera choklad-tårtan.
Att baka och dekorera är det han är intresserad av.
Att äta av tårtan var inte det minsta intressant!

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Då har vi något gemensamt, Kalle och jag. Jag har aldrig gillat tårta med sockerkaksbotten och sedan jag kom på att choklad är den stora migränutlösaren har jag slutat med det också. Tycker inte ens det är kul att baka...

2013-08-28 @ 08:28:33
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0