Fredag 30 augusti 2013

Larvigt
Idag gjorde vi en larvig utflykt!
Vi gick till två pilträd i stadsparken där tusentals pilbladsstekellarver hadeslagit läger och krälade runt på marken, på stammen och på bladen. Nästan alla löv på pilträdet hade blivit föda åt dem så de hade inte mycket mat kvar. De larver som tappade fotfästet på bladen "regnade" ner på gräset - och på oss som stod under trädet.
Kalle som har full koll på att fjärilslarver blir puppor och sen fjärilar, konstaterade snabbt att det var fjärilslarver.
Vi förklarade att det skulle inte bli fjärilar, utan steklar.
- Åå, den är många  ... vilken gullig, sa han ömt.
Även små larver kan gilla glada tillrop om att de är söta!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

Hejsan, Din blogg har kommit upp i en sökning efter bloggar förknippade med psykisk ohälsa vilket får mig att anta att psykisk ohälsa är något som du skriver om regelbundet i din blogg. Jag driver själv en blogg om psykisk ohälsa och har i min blogg startat upp ett projekt för att få fler människor att prata öppet om sina erfarenheter med psykisk ohälsa.
Psykisk ohälsa är fortfarande ett tabubelagt ämne med många fördomar.
Genom att bryta tabun kan vi öka kunskap och där med även minska fördomar. Vill du vara med i eller veta mer om mitt projekt ”Modiga Människor” Skriv ett mail till [email protected]
Mvh Sara Modigh http://saramodigh.bloggplatsen.se/kategori/239159-modiga-manniskor/

2013-08-31 @ 00:22:23
URL: http://saramodigh.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0