Måndag 22 april 2013

Kodspråk
Varje morgon vid frukostbordet är det samma rutiner.
När den rostade mackan hoppar upp hämtar han den, lägger mackan på bordet och sätter sig ner.
Där sitter han och bara väntar på att vi ska bre hans macka.
Han som egentligen kan bre den själv ...
Om vi inte gör någon ansats till att bre den så tar han till sitt kodspråk, som man förstår om man känner Kalle.
- Huu...uumm, hummar han i sin knutna näve.
(Det betyder ungefär: Hallå, kan du bre min macka någon gång!)
 
Jag ska prova att "humma" i min knytnäve imorgon innan han hinner göra det.
Undrar vad han kommer att göra!
Funkar hans kodspråk på honom också, tro? ;-)

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Absolut värt att testa!

:-)

Svar: Jag testade i morse, men det var ingen bra idé. - Så säger man inte, svarade han och såg lite butter ut.
Han har visst ensamrätt på "uttrycket"!
None None

2013-04-23 @ 06:58:25
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0