Söndag 23 september 2012

Fördel hörselnedsättning
Föräldrar är så obekväma ibland.
Mitt i det bästa TV-programmet kommer de och vill prata.
Dessutom vill de säga att det är dags att sova.
Hur kul är det på en skala?
 
När Kalle tittar på TV kopplar han om sina hörapparater till T-läge. Det enda ljud som hörapparaterna tar in då är förstärkarens ljud. Tittar han på TV så är det TV-ljudet som går rakt in i hörapparaterna.
För honom är det skönt att slippa alla störande ljud från "yttervärlden".
Hörapparaterna kan inte sålla bland alla ljud utan alla ljud tas in lika mycket om han har på det vanliga M-läget.
M står för mikrofon och betyder att hörapparaten tar in alla ljud utifrån.
 
Han har kommit på hur han ska göra för att slippa höra eller se (om vi tecknar) vad vi vill säga.
Det är riktigt effektivt.
Jo, han kopplar om hörapparaterna till T = han hör inget av vad vi säger.
Sen tar han tag i våra händer = vi kan inte teckna.
Inga ljud, inga tecken = ingen kommunikation!
Riktigt effektiv metod, när han vet att han helst vill slippa höra vad vi ska säga.
Fördel hörapparater!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Min Marcus gör lika när han inte vill att jag ska teckna,rätt smart håller han händerna så kan jag inte teckna ju:)

2012-09-24 @ 20:48:30
Postat av: Lena

Kalle brukar också titta bort, det är minst lika effektivt. Och lagom frustrerande som förälder.

2012-09-24 @ 21:50:55
URL: http://kallesdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0