Fredag 16 mars 2012

Svar på tal
Kalle har börjat ifrågasätta olika saker. En sak han ofta återkommer till är att det är skola lite för ofta för att vara i hans smak. Han önskar att det vore fler lediga dagar på en vecka.
Det finns olika sätt att argumentera för sin sak.
Kalle gör det på sitt alldeles egna sätt.
Så här lät det i morse, vid frukostbordet:
- Kalle, jag är klar med frukosten, jag ska bara gå och borsta mina tänder, sa jag.
- Gärna, svarade Kalle. (hmm, hur ska jag tolka det svaret?)

När jag kom tillbaka, fortsatte vi prata.
- Kalle, nu ska vi gå till skolan, sa jag.
- Ursäkta mig, sa Kalle förtroligt.
-  ... men ... jag är upptagen ... jag har inte tid ... jag måste titta TV, fortsatte han som om det var självklart att TV var viktigare än skolan.
Även idag blev det skola, men nu är det två lediga dagar utan diskussioner om att det skulle vara bättre att vara ledig. ;-)

Rosie och Kalle njuter ...
Fredag kväll med popcorn, en höjdare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0