Tisdag 21 februari 2012

Enkel åtgärd
- Kalle, jag ska gå ut och gå med Rosie en sväng. När jag kommer tillbaka ska jag laga mat, spagetti och köttfärssås, sa jag och satte på kopplet på Rosie.
Kalle reagerade starkt genom att sätta händerna för ansiktet, ungefär som strutsen sticker huvudet i sanden.
- Ååååhh ... neeej, sa han.
Om det var att jag skulle gå ut eller om det var maten, det ville han inte berätta.

När jag kom tillbaka från hund-promenaden, var ytterdörren låst. Vi brukar sällan låsa den när vi är hemma. (Det kanske vi borde!) Eftersom hela familjen var hemma, blev jag lite förvånad att den var låst.
Jag låste upp och gick in.
Kalle mötte mig och såg ganska missnöjd ut.
- Inte mamma här ... gå ... inte köttfärssås ... den många **mat-bitar! sa han.
När han sa **mat-bitar tecknade han "röd". Jag förstod att han menade de små tomat-bitarna som finns i köttfärssåsen. Dem ville han absolut inte ha!
Att låsa ytterdörren var alltså Kalles enkla åtgärd för att slippa de små tomatbitarna i köttfärssåsen.
Vi löste det på ett enklare sätt - han fick köttbullar!

Här är Kalle på promenad med Rosie, istället för att vara kvar hemma och låsa ytterdörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0