Tisdag 18 december 2012

Egna anteckningar
Vi hade fått meddelande från skolan om att ta med pulka och hjälm idag.
Kalle ville verkligen inte ta med den! Jag sa till honom att jag ville ha den med mig. Det kunde han acceptera. När vi kom till skolan fick fröken "låna" pulkan av mig. Kalle ville ju i alla fall inte ha den.
 
Före det var dags att gå till pulkabacken hade fröken skrivit lite om hur dagen skulle bli på smartboarden.
"Godmorgon!
Idag är det tisdag. Det är den 18 dec.
Vi ska åka pulka i parken.
Det är kul!
Vi ska dricka varm choklad.
Det är gott."
 
Kalle funderade en stund, sen gick han fram till smartboarden och "antecknade" lite. Han tyckte att det var ett par saker som kasnke inte stämde helt med vad fröken hade skrivit.
Han gjorde ett X över texten "Det är kul!" och satte ett frågetecken efter "Det är gott!".
Hans budskap var väldigt tydligt!
Åkte han pulka?
Nja, själv sa han att han åkte 3 gånger, men vi vet att han gick till lekparken när de andra var i pulkabacken.
Drack han choklad?
Ja, faktiskt! Han smakade några små klunkar, men konstaterade att det var inget för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0