Söndag 29 april 2012

Upptagen
Kul hade de, det hördes.
De stora balansbollarna hade Kalle och Maja tagit upp i vår säng. De balanserade i kapp.
Den övningen, att balansera på bollarna i vår säng, hade vi verkligen inte med på vår önskelista över saker som vi önskar att barnen skulle göra.
För vår del hade det räckt om de hade haft bollarna på golvet!

- Vad gör ni? frågade vi.
- Ingen aning, svarade Kalle allvarligt.
- Men vad gör ni med bollarna i vår säng? försökte vi.
- Jag vet inte, förklarade Kalle.
- Varför är ni i vår säng? frågade vi.
- Säg nåt ... jag är upptagen, sa Kalle.
Kalle kunde inte sätta ord på vad han gjorde, men med en hjälpsam storasyster blir det lättare.
- Kalle, du kan säga "vi balanserar", viskade Maja till Kalle.
- Åå ... vi balanserar! sa Kalle och sträckte upp händerna i luften.

Kalle säger ofta "jag är upptagen".
Det kan betyda "jag vet inte", "jag vill inte" eller "jag förstår inte".
Idag var han verkligen upptagen - av att balansera! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0