Lördag 17 september 2011

Roliga fraser
Många gånger när Kalle ska uttrycka sig, så är det fraser han har hört och som han känner fungerar bra i sammanhanget.
Vi skulle kanske använt andra fraser, men vi förstår vad han menar.

Kalle, Mimmi och Maja hade fått låna en surfplatta och spelade Angry Birds på den. De turades om.
Kalle vann den första omgången han spelade.
- Åååå ... jag ÄR en man! utbrast han glatt.
Han fick spela en omgång till. Lyckan var total!
Tyvärr förlorade han den omgången.
- Åååå neej ... ursäkta mig ... jag är ingen man ... jag är ingen hjälte! kommenterade han förlusten, men var fortfarande lika upprymd som när han vann den första omgången.
Nästa omgång fick Mimmi spela. Hon vann sin omgång.
-  Aaa ... du klarade det ... du ÄR en man! utbrast Kalle.
Han förgyllde verkligen spelet med sina kommentarer! :-)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dagens Super Mario är en Superhjälte-Super Mario med mantel.
Han har armarna rakt upp för att han är på språng!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0