Onsdag 5 oktober 2011

Kärleksfullt
- Du älskar mig ... titta bort! sa Kalle och satte upp sin ena hand över våra ögon så att vi inte skulle se vad han gjorde.
Vi log lite åt hans ordval "du älskar mig". Det var som att han förstod att vi väldigt gärna skulle titta bort om han inledde meningen på det sättet.
- Menar du "jag älskar dig"? frågade vi.
- Jaaa (på inandning) ... jag älskar mig, svarade Kalle.
Vi fortsatte att titta bort med Kalles ord i färskt minne.
Mig, dig, sig, jag, du, han, hon, den eller det - inte lätt!
- Nu ... titta, sa Kalle efter en kort stund.
Han höll fram sin hand och visade vad han hade gjort.
I handen hade han en tand, tand 6:4, som han fem minuter tidigare hade visat oss att den var lös.
Han är verkligen rekordsnabb i att dra ut sina tänder från inte lös alls, till att tanden ligger i handen.

Här är Kalle 6 månader gammal och han har hittills bara fått två tänder.
Blomkrukan fick Kalles farmor Rose-Marie lite senare i present på sin 60-årsdag. Innehållet byttes dock ut mot färgglada blommor.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dagens Super Mario ... siktar mot stjärnorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0