Torsdag 31 mars 2011

Telefon-försök
Kalle och Mimmi är hemma tillsammans, en kort stund.
Telefonen ringer.
Rrrrr - rrrrr - rrrr - rrrr - rrrr - rrrr ...
Till slut:
- Hallå ... hallå ... HALLÅ ... HAALLÅÅÅÅ ..., svarar Kalle.
- Hej, Kalle, det är mamma!
- Konstigt ... hallå ... neej ... ingen, fortsätter Kalle.
Antagligen håller han luren upp-och-ner, för hans röst låter som om han sitter i en tunna. Han hör nog inte att det finns någon i andra änden. Han har antagligen inte kopplat om hörapparaterna till T-läge.
- Kalle, hör du mig?
- Neej ... konstigt ... hallåååååå, Kalle är upprörd.
Plötsligt bryts linjen. Han har lagt på luren.
Det här var första gången Kalle svarar i telefon - helt av sig själv.

Telefonen ringer direkt igen.
- Hallå ... VAAD? svarar Kalle.
- Hej, Kalle det är mamma!
- Hej ... varför ringer mycket? frågar Kalle.
- Jag undrar om pappa är hemma, frågar jag.
- Pappa inte hemma, svarar Kalle (helt rätt för han skjutsar Maja!!).
- Var är pappa?
- Varför ringer MYCKET? frågar Kalle igen.
- För att jag ville ha svar om pappa!
- Lego Creator timmerstuga, säger Kalle.
- Ja, Lego Creator timmerstuga.
Linjen bryts. Kalle hade pratat färdigt!

Vi kanske måste finslipa lite på telefon-tekniken, men det var ett bra första försök! ;-)

Lego Creator Timmerstuga, är hans stora önskning just nu. Katalogen följer med överallt. Ordet "timmerstuga" ingår i det mesta och på de mest oväntade ställen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0