Söndag 17 juli 2011

En liten, liten detalj...
Om vi kunde läsa Kalles tankar idag så skulle det nog stå något liknande det här att läsa:
" Hur kan de tro att jag inte ser det att det är helt fel sort. Jag är inte helt bakom flötet, faktiskt.
Det ser väl vem som helst att den är flera centimeter bredare och någon millimeter tjockare.
Och så försöker de lura mig genom att skära av ett par centimeter på två sidor så att storleken ska bli ungefär som de riktiga. Tror de verkligen att jag går på en sån fint?!
Dessutom går de över till grannen och ber att få en av dem, fast det är av helt fel modell - som de försöker fixa till med kniven. Nähä, det går jag inte på.
Hur kan föräldrar vara så krångliga. Varför fixar de inte fram rätt sort?"

Kalle är noga med att allt ska vara rätt - i hans ögon.
Till frukost äter han alltid två skivor formfranska (av RÄTT modell), 1 tallrik flingor och 1,5 glas mjölk.
Nu när vi är på resande fot, hittade vi inte "hans" formfranska i affären.
Vi köpte det som var mest likt det han brukar äta.
Det han brukar äta är kvadratisk, färdigskivad formfranska. Det vi köpte var av samma typ, men kvadraterna var ca 2 cm bredare och 2 cm högre. Skivorna var också någon millimeter tjockare.
Formfranska, som formfranska - kan man tycka!
Men ... det tycker inte Kalle!
Det hela slutade med att han åt enbart en tallrik flingor och drack 1,5 glas mjölk till frukost.
Smörgåsarna vägrade han att äta av.

Dagens uppdrag, för Kalles föräldrar, blev alltså att försöka hitta rätt sorts formfranska. Ett nog så viktigt uppdrag!
1. Leta mataffär
2. Hitta brödhyllan
3. Inse att rätt formfranska inte finns
4. Leta efter ännu en mataffär

Den tredje affären hade faktiskt rätt sorts bröd och en lycklig pojke och två lättade föräldrar betalade glatt brödet och åkte hem. Bingo!
Det blev en god kvällsmacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0