Söndag 18 juli 2010

Super Mario
När Kalle är intresserad av något, är han VERKLIGEN intresserad.
Det kan uppta all hans tid och alla hans tankar. Ofta kan intresset komma in i hans liv på olika sätt.
Han kan t ex rita och måla, spela spel eller Nintendo, "googla" eller bygga med lego.
Han tittar på filmer på YouTube, han bygger lego han ritar på papper eller på whiteboard, han spelar Nintendo.
Tröttnar han på att måla så kan han börja bygga lego, men det är fortfarande Super Mario som gäller.
I några månader nu har det mesta kretsat runt Super Mario.

Ikväll satt han och jag vid datorn. Vi gick in på google och skrev in Super Mario.
Det kom upp massor av träffar och vi tittade och tittade. Efter en stund gick jag och började med maten.
Under tiden som jag lagade maten såg jag hur han sprang fram och tillbaka mellan datorn utanför köket och sitt rum, en trappa upp. Han sprang och sprang.
När maten var klar efter ca en halvtimme gick jag till honom och skulle berätta att det var mat.
Då hade han hittat en film på YouTube där man såg hur någon hade byggt en Super Mariofigur.
Kalle hade byggt en likadan.
Det var alltså för att hämta rätt legobitar som han hade sprungit fram och tillbaka så många gånger.
Efter maten byggde han en till, också efter att ha hittat en annan film på YouTube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0