Tisdag 24 augusti 2010

Mamma-flirt
Kalle sitter i sitt rum på mattan och bygger lego. Han bygger ännu en av alla Super Mario-figurer.
Jag kommer in för att se vad han gör.
- Mamma, jag stickar en tröja, säger Kalle.
- Gör du? säger jag.
- Jag stickar en halsduk, säger Kalle.
- Jaså, säger jag.
- Jag stickar tofflor, säger Kalle.
- Har du lärt dig att sticka? frågar jag, ganska road av konversationen.
Till svar får jag en blick och en nick.
- Gå, säger han sen.
Då menar han att det är färdig-pratat. Kalle vill fortsätta med sitt lego och vill inte bli störd mer.
Jag fick upp en trevlig bild i huvudet hur vi två satt och stickade varsin tröja...

Vet alla söner hur man flirtar med sin mamma?

Jag hittade en stickad väst med Super Mario-motiv.
Det kanske kan fånga intresset för att lära sig att sticka? :-)



En virkad filt med dröm-motiv...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0